Serwis i naprawa samochodów osobowych i dostawczych wszystkich marek. Zapraszamy

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Formula XL1

Niemiecki producent samochodów Volkswagen od wielu lat pracuje nad projektem pojazdu spalającego 1 litr oleju napędowego na 100 km. Pierwszym takim samochodem był model 1-Liter Concept wyprodukowany i dopuszczony do ruchu w 2002 r. Średnie spalanie, jakie podawał producent wyniosło 0,9 l/100 km.

Niezbyt duże, wykonane prawie w całości z tworzywa sztucznego autko, mogło zabrać kierowcę i pasażera siedzących gęsiego. Pod maskę trafił silnik wysokoprężny o pojemności zaledwie 299 cm3. Maksymalna moc 8,5 KM w zupełności wystarczała do rozpędzenia super lekkiego samochodu do ponad 180 km/h.

Na salonie samochodowym we Frankfurcie, w 2009 roku, pokazano jego kolejną odsłonę. Pojazd otrzymał nowe nadwozie i nazwę L1, która podobnie, jak u pierwowzoru odnosiła się do wyznaczonego celu: spalanie mniej niż 1l na 100km.. Była to już znacznie bardziej rozwinięta i zaawansowana technologicznie maszyna, niż pierwszy model samochodu 1-Liter Concept. Układ hybrydowy; silnik wysokoprężny wraz z elektrycznym nie był tak wydajny jak wcześniej. Przeciętne spalanie wzrosło do 1,38 l na 100 km. Volkswagen Formula XL1

Ostatni, trzeci już samochód koncepcyjny koncernu Volkswagen można było zobaczyć na Qatar Motor Show 26 stycznia 2011 roku. Auto znów powiększyło się w porównaniu do wersji L1. Ponownie mogło zaimponować spalaniem poniżej jednego litra oleju napędowego. Formula XL1 to najnowsze miano tego samochodu. Ten nowy Volkswagen pali zaledwie 0,9 litra paliwa na 100 km, emituje tylko 24 gramy CO2 na kilometr.

Niestety nie ma informacji o wdrożeniu go do seryjnej produkcji...